Tipy na vánoční dárky pro kávomily: E-shopy s výběrovou kávou, kávové příslušenství, termohrnky, knihy o kávě

Přemýšlíte, co svým blízkým darujete na Vánoce? Jestli máte ve svém okolí kávomila, zbystřete. Mám pro vás několik tipů, se kterými budete mít pod stromečkem úspěch. Napište mi do komentářů, jestli jste něco vybrali. 


Kde koupit dobrou kávu 

Inspirovat se můžete v článku Internetové obchody s kávou. Spíše bych vám ovšem doporučila najít si lokální pražírnu nebo obchůdek, který se specializuje na kávu. Prodavači tam obvykle kávě rozumí a s výběrem vám poradí. Pro mne je to vždycky takový milý zážitek. V Praze jsem si zamilovala Čerstvě praženou kávu a ve Frýdku-Místku Kavalo coffee house (prodejnu mají i v Třinci). Jestli víte o sympatickém obchůdku v místě vašeho bydliště, napište mi jeho název do komentářů. 

Ideální je, abyste věděli, jakou metodou si obdarovaný kávu nejraději připravuje a jakou preferuje chuť. Jestli nemáte představu, zkuste to z něj nenápadně vytáhnout, aby mu zvolená káva sedla. 


Kávové příslušenství 

I v tomto případě je důležité znát preference obdarovaného. Jestli víte, co by obdarovaného potěšilo, mrkněte na Kávové příslušenství od A do Z. Je tam snad všechno, na co byste si mohli vzpomenout. Filtry, chemex, french press, mlýnky, konvice, džezva na tureckou kávu... Díky povědomí o kávových preferencích mi loni rodiče koupili kvalitni french press. Dva levné se mi předtím rozpadly. Já jsem jim zase koupila na Vánoce elektrický mlýnek, protože jejich ručním retro kouskem trvalo mletí déle než pití. 

Když o obdarovaném tušíte jen tolik, vsaďte na pěkný hrnek nebo dózu. Obchodů, které je prodávají, je až až, takže nebudu přikládat žádné odkazy. Místo toho přihazuju fotku svých oblíbených hrnků. 


Pití kávy v terénu 

Ranní semináře mi dávaly na gymnáziu zabrat. Nejlépe se zvládaly s horkou kávou. V čem ji ale do školy dopravit, aby cestou nevychladla ani se nevylila? Byl to problém. Začala jsem reklamním termohrnkem. Teplotu držel docela dobře, ale jinak byl nešikovný. Nahoře měl malou dírku, kterou měla unikat pára, a tak se nedal jen tak hodit do batohu. Ucho zase bránilo uložení do síťky na pití. Musela jsem hrnek nosit v ruce.

Hledala jsem jiný způsob. Se dvěma hrnky ze supermarketu jsem to brzy vzdala. Zachránil mě dárek k narozeninám: Termorhnek od Tescomy. Ten konečně funguje podle mých představ! Při správném zacházení ho klidně můžu pohodit do batohu a nic nepřijde k újmě. Jen je třeba dát pozor na správné uzavření. Také není vhodné ho zavírat s úplně horkou kávou, a to jak kvůli páře, tak kvůli tomu, abych se při pití nespálila. Teplotu drží spolehlivě. Proto vám můžu hrnek z Tescomy všemi deseti doporučit na užívání i darování.

Můj na e-shopu nemají, ale věřím, že bude dobrý třeba i tento termohrnek nebo nějaká termoska. 


Těm, kdo si často kupují kávu s sebou, se bude hodit kelímek pro opakované použití. Třeba bambusový od Albi. Kelímek s obrázkem lam jsem loni kupovala sestře. Sama mám od ní kelímek s tlapičkami. Jsou lehké a prakticky nerozbitné, zkrátka ideální na cesty i pochůzky po městě. 



Knihy o kávě

Přiznám se, že jsem žádnou kávovou knihu nečetla, a tak vycházím jen z hodnocení na Databázi knih. 





Taška s hrnkem 

Plátěnou tašku s hrnkem musí mít každý kávomil, že ano. Mrkněte na můj Fler. Každá taška je neopakovatelný originál. ;) 





Co svému kávomilovi koupíte? A co píšete Ježíškovi vy? 

Komentáře

  1. Já letos koupila ponožky s kávovým motivem pro mamku a kamarádku, která bez kávy nedá ani ránu. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je perfektní nápad! Ty moderní obrázkové ponožky jsou strašně fajn. Pobaví, potěší a přitom je to obyčejná praktická věc.

      Vymazat
  2. Tak si říkám, že teplá káva a čaj budou v zimě hodně oblíbený artikl na návštěvách. Hlavně jestli se bude topit na méně stupňů. Ono je sice všechno zastropované, ale šetřit se bude. Ale tak co... Někdo, jako třeba my, a teď se fakt nechci chlubit, se na to připravil už dopředu. My jsme si od www.flamen.cz/product-brands/norsk-kleber/ koupili akumulační kamna Norsk Kleber a tak topíme dřevem. :) A je teda pravda, že už tenhle týden manžel jednou zatápěl, aby kamna alespoň trochu zahřál. :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za každý napsaný komentář.

Tento měsíc máte rádi