Tipy na vánoční dárky pro čajomily: Čaje, dárková balení, čajové příslušenství, knihy o čajích

Přemýšlíte, co svým blízkým darujete na Vánoce? Jestli máte ve svém okolí čajomila, zbystřete. Mám pro vás několik tipů, se kterými budete mít pod stromečkem úspěch. Vše jmenované jde zakoupit online. Čtěte dál a pak mi do komentářů napište, jestli jste něco vybrali. 


Čaje

Darování čaje se může zdát jako skvělý krok, kterým nic nezkazíte. Čaj se vypije, na rozdíl od nevyžádaných předmětů se na něj nebude prášit v komoře. Ale pozor, mohl by to být taky pěkný krok vedle. Pokud se v čajích příliš nevyznáte a ten, komu chcete dárek dát, je naopak velký znalec a labužník, raději to vzdejte. Jestli máte aspoň trochu přehled, co kandidát na obdarovaného pije, poraďte se v čajovně. Všemi deseti doporučuji Dobrou čajovnu, v Praze stojí za to též čajovna Setkání v Novém Městě nebo Tea Mountain v Karlíně. No a jestli jste opravdoví znalci, nejspíš sami vyberete něco dobrého a obdarovanému podrobně popíšete, co jste mu koupili. V takovém případě ale nejspíš nemáte potřebu číst můj blog. 

Kdo kupuje čaj obyčejnému milovníkovi, vystačí si s popisky na e-shopech, odkazy na některé najdete v článku Internetové obchody s čajem. Za omrknutí stojí i nabídky na Slevomatu, pokud nemáte vysoké nároky, najdete tam něco zajímavého. 


Tip č. 1: Kvetoucí čaj 

Tím se dostáváme k prvnímu konkrétnímu tipu. Kvetoucí čaj vypadá efektně, jako dárek je podle mne naprosto dokonalý. Na Slevomatu momentálně najdete dárkovou sadu od Darka Company. Mimo slevomat lze kvetoucí čaj koupit v téměř každém čajovém obchodě. 


Tip č. 2: 1000+1 noc 

1000+1 noc je směs černého čaje s višněmi, květy pomerančovníku, jasmínu a růže od Oxalis. Poprvé jsem ho dosala před pěti lety a okamžitě jsem si ho zamilovala. Časem jsem mu začala říkat droga. Voní nádherně. Byť jsem si postupně vytříbila chuť a na podobné aromatizované věci moc nejsem, droga mi nesmí v zásobách chybět.


Tip č. 3: Dárkové balení čajů

Pokud chcete obdarovaného čaji přímo zasypat, sestavte mu dárkovou sadu. Dárkové balení seženete třeba v Oxalis. Buď vyberete již hotovou sadu, nebo necháte vámi zvolené čaje zabalit do pěkné krabičky. E-shop Matutea nabízí degustační sady, prozkoumat je můžete zde

Jestli sháníte čaj jen jako doplněk k většímu daru nebo naopak jako malou pozornost pro kolegy, určitě nic nezkazíte Poznávací sadou od Sonnentoru

Knihy o čajích 

Kdybyste sháněli dárek pro někoho, jako jsem já, možná by vás napadlo spojit lásku k čajím a knihám. Knihy o čajích mám přečtené jen dvě: 


Vše o čaji pro čajomily je taková moje bible, je psaná moc krásně a obsahuje dost podrobných informací. Doporučuji ji všemi deseti. Rádce milovníka čaje je trochu slabší titul mnohem kratšího rozsahu. Nemůžu však říct, že by to byla špatná kniha, to nejdůležitější v ní je. 

Dále tu mám jako tip knihu Příběh čaje, do té jsem zatím jen nahlédla. Na přečtení bych potřebovala moře času, a to i přesto, že čtu poměrně rychle. Kniha je plná fotografií, osobně doufám, že jednou najde místo u mně v knihovně. Nová stojí kolem 800 Kč, bude tedy darem spíše pro osobu hodně blízkou. (Na rozdíl od Rádce milovníka čaje, kterého seženete do 200 Kč.) 


Dále mě zaujaly tyto knihy: 





Použila jsem náhleda z Databáze knih

Čajové příslušenství 

Většina e-shopů zmiňovaných v příslušném článku prodává mimo čaje i čajové příslušenství. Myslím, že gaiwanem nebo pěkným šálkem nikdy nic nezkazíte. Znáte-li vkus obdarovaného, můžete to zkusit třeba i konvičkou. Vybrat můžete též dózu na čaj nebo třeba sítko (doporučuji bambusové). Hodit se mohou též přesypací hodiny nebo teploměr. A co je opravdová perla? Čajové moře! 

Čajové "blbinky" 

Na závěr pro vás mám několik tipů na různé drobnosti s motivem čaje. 


Trička 

Trička se vyrábějí s různými potisky, tak proč ne s čajem? 

Taška made by Žabka umělkyně 

Kupte někomu tašku s hrnkem, uděláte tím radost i mně! K zakoupení na Fleru





Podložka pod myš 

Podložka pod myš s motivem čaje? Proč ne! 



Nezapoměňte se pochlubit, co jste svému čajomilovi vybrali. ;)


Komentáře

  1. Já mám tyhle čajové sady hrozně ráda, hrozně ráda je dostávám a dávám, ráda si ochutnám různý příchutě a typy. Ale raději si chodím čaje vybírat do obchodu, abych si je mohla očuchat, takže doufám, že brzy otevřou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Obchody s čaji jsou otevřené, je to přece "potravina". I dost čajoven teď funguje jako prodejny. ;)

      Vymazat
  2. Začal jsem se zajímat opravdu o čaje teprve 1. 9. letošního roku a zatím jsem nenarazil na žádnou knížku o čajích (je pravda, že jsem nehledal nějak aktivně), takže ti děkuju za tyto typy a vím, co teď chci k Vánocům :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Teda, ty to víš tak přesně... :D Držím palce, aby ti nějakou Ježíšek donesl. ;)

      Vymazat
    2. Protože jsem si řekl, že nejlépe se začíná od začátku něčeho (Nový rok, začátek měsíce, začátek týdne atd.) a s touto myšlenkou jsem začal koketovat v srpnu, takže se to přímo nabízelo :) Navíc mám těsně před Vánoci narozeniny, tak se obdaruju sám :)

      Vymazat

Okomentovat

Děkuji za každý napsaný komentář.

Tento měsíc máte rádi