Oxalis: Nakupovat nebo nenakupovat?

Kdo by neznal Oxalis. Obchod, na který narazíte snad v každém nákupním centru. Mezi lajky oblíbený, mezi gurmány spíše kritizován. Co myslíte vy? Nakupovat tam, nebo raději ne? Pojďte se podívat, jaký názor mají na obchod ostatní a jaký vztah k němu mám já.


Náhled e-shopu Oxalis.cz 

Oxalis a čaj

Čaj byl původním záměrem celého podniku. Celé to začalo v roce 1993. Dříve malá rodinná firma sháněla čaje přímo od výrobců, dnes má hromadu kontaktů a v Česku mnoho prodejen. Co je důležité, kontrolují obsah pesticidů a těžkých kovů. Oxalis si stojí za kvalitou nabízených čajů. 

Za to bych ruku do ohně nedala. Ne vždy měl čaj přesně tu chuť, na kterou jsem se těšila. I přes opakované pokusy a experimentování s množstvím lístků nebo teplotou vody jsem nedosáhla toho, co jsem čekala. Buď není čaj dost výrazný, nebo zvládne v plné chuti pouze jeden nálev apod. Vyloženě nespokojená s jejich čaji nejsem, ale vím, že když si chci opravdu pochutnat, musím sáhnout po čaji z čajovny.  

V nabídce jsou rovněž čaje aromatizované a ochucené. K těm už dneska zrovna netíhnu, dříve jsem je milovala. Mými oblíbenci byla například Šťavnatá malina, bílý čaj s malinami, dále Buddha, zelený s ananasem, papájou a dalším ovocem, nebo 1000 a 1 noc, černý s omámnou vůní, nazývala jsem ho drogou. 


Oxalis a káva 

I kávu kupují z kvalitních plantáží a zrna neobsahují žádné pesticidy nebo jiné škodlivé látky. Zpracování ovšem není zrovna na vysoké úrovni. V sáčku bývá docela dost špatných zrn (lišek), které by se měly vybírat. V pražírně, která produkuje kávu v tak velkém množství, na to ale asi není čas. Určitě je lepší si trochu připlatit a koupit kávu v menší pražírně, ale co se týče běžného popíjení, nevidím žádný problém.

Chci říct, že je mi věsměs jedno, jestli mě k psaní tohoto článku nakopla "obyčejná" káva, nebo výběrová za hromadu peněz. Pití jsem nevěnovala nijak závratnou pozornost, čili bych vysokou kvalitu ani pořádně nedocenila. Jinak je tomu např. v kavárně, kdy si chci kávu skutečně vychutnat. Podniky chlubící se tím, že mají kávu Illy, mě nijak neohromí. 
Ale zpátky k Oxalis. Co se jim opravdu nedaří, je káva bez kofeinu. Je skoro bez chuti. Bezkofeinová káva asi nikdy nepřinese nějaký extra požitek, ale třeba na kávu z Laura Coffee jsem si nemohla stěžovat. 

Dále bych chtěla zmínit ještě jednu věc. Oxalis má celkem velkou nabídku aromatizovaných káv. Namátkou vybírám Bílý nugát (aroma krémové bílé čokolády, pistácií a vanilky), Čokoláda-kokos, Skořicoví šneci (aroma skořice, vanilky a ořechů). Co si o takových kávách myslíte? Pijete je, nebo se jim obloukem vyhýbáte? Dlouho jsem aromatizovanou kávu neměla, ale sem tam je to zajímavá změna, dám si ji ráda. 

Oxalis.cz, nabídka aromatizovaných káv


Jak to vidí členové čajové skupiny 

Jsem členkou FB skupiny Čaj - otevřený skupina pro lidi co mají rádi čaj. Díky tomu na mě pořád vyskakují fotky nádherného nádobí a lenošení s čajem někde v přírodě. A občas taky nějaké názory, se kterými úplně nesouhlasím. Mnohdy jsou totiž dost vyhrocené. Spousta členů Oxalis ostře krizituje. Když jsem se zmínila, že tam kupuju čaje na běžné popíjení, že mi chutnají a hlavně jsou za sympatickou cenu, byla jsem brána jako někdo, kdo si dobrovolně ubližuje.





Co se týče skladování, je fakt, že hodně čajů (i kávy) mají ve skle, což není ani zdaleka ideální. Lepší čaje ale skladují v neprůhledných dózách. Na ty se člověk musí zeptat přímo. Protože jsou výrazně dražší, prodavačky je většinou ani nenabízejí.

Nakonec názor, který mě pobavil:


Jak to vidím já 

Asi je vám jasné, že to nevidím tak černě. Pravda je obvykle někde ve středu a myslím si, že tam je i v tomto případě. Přirozeně se nejedná o nijak velký zázrak, ať už jde o kávu nebo o čaj. Tak strašné, jak někteří gurmáni praví, to ovšem taky není. Kdyby nic víc, pořád je to lepší, než si koupit Mletý Standard nebo Pickwick. S tím snad musí každý souhlasit! Kdo nemá přehnaně vysoké nároky, bude s kávou i čajem od Oxalis spokojen. 

    Komentáře

    1. Jo, já nejspíš budu z tý skupiny, pro kterou je oxalis ideální. Čaje piju jenom dva: zázvorový (dělaný z normálního zázvoru), když jsem nemocná, a Mate IQ z Oxalis, když se potřebuju učit. Moc nevěřím tomu, že kdybych si koupila nějaký čaj na učení z čajovny, že bych byla superchytrá. Tenhle levný, má na mě možná trochu placebo efekt, ale aspoň když ho piju, přestanu pokukovat po sociálních sítích a koukám do zápisků. Takže mě Oxalis stačí.

      OdpovědětVymazat
      Odpovědi
      1. Já jsem časem zjistila, že je úplně jedno, co piju. Stačí postavit hrnek na stůl a hned se lépe soustředím. Jestli je v tom kofein nebo není, to je jedno...
        Maté IQ mě moc nezaujalo, ale to asi bude hlavně tím, že celkově nemám ráda maté...

        Vymazat

    Okomentovat

    Děkuji za každý napsaný komentář.

    Tento měsíc máte rádi